fredag 10 februari 2012

Ny man?

Många kanske tycker att det är konstigt att jag lever ensam med min dotter. Visst kommer tvivlen och visst kommer längtan. Oärlig vore jag ju annars.

Men jag skulle vilja ställa en fråga till er som läser. Tycker du att vi ska ta oss "en ny man" eller "en ny kvinna" när vi har ex som lever, rör sig och finns till här på jorden?

Det finns ju två diken så vitt jag ser det och båda fall kan man hävda att man lever bibliskt.

Det ena är att inte skaffa någon ny så länge den andra parten lever. Det andra är att skaffa en ny och "hylla livet" som Gud har gett av nåd. Nåden är ju var morgon ny och tiden på jorden är begränsad. Jag ser att allt fler skilda kristna skaffar en ny relation och gifter om sig. Visst kan den senare relationen bli bättre än den första men det kan också hända att problemen följer med och förstoras.

Om någon svarar - håll dig till en och samme man hela livet - så lyder Herrens ord, så kan jag upplysa om att i mitt fall så är den möjligheten sedan länge stängd och idag lever jag i Herren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar