torsdag 2 februari 2012

Brist på kommunikation och debatt

Jag har en längre tid följt hemsidan pingst.se. Pelle Hörnmark uppdaterar ibland och försöker ingjuta mod i rörelsen. Han kommunikation är hela tiden ensidig. Visst finns det vissa personer som väljer att ha en moderator för sina kommentarer, men så vitt jag vet är det bara Pelle Hörnmark som inte vill ha några kommentarer alls.
 http://www.pingst.se/viewNavMenu.do?menuID=35&oid=11356

Tittar man vidare på sidan, så kan man notera att den 24:e februari tackas Lennart Jacobsson för att han skrivit ett inlägg under forumet debatt där han just efterlyst debatt. I detta inlägg, publicerat den 11:e i samma månad, reser Lennart väldigt allvarliga frågor som borde ha haft en väckande verkan, men i stället verkar debatten helt ha avstannat.
 http://www.pingst.se/viewNavMenu.do?menuID=173&oid=7470

För några månader sedan skickade jag ett debattinlägg om samhällets grepp över vår trosutövning. Rubriken var Gud på knä för samhället?. Jag skickade den till pingst. se ansvariga person, Ulrika Ramstrand, 2011-11-13, och när den inte publicerades skrev jag igen 2011-11-18 och frågade vad som hänt. På inget av breven fick jag svar och mitt inlägg publicerades aldrig. Samma inlägg skickades också till tidningen Dagen samma dag som jag skickade till pingst.se. Även där bemöttes inlägget med enbart tystnad. Därför ska jag nu i efterhand lägg ut det som ett inlägg här i min blogg tillsammans med en fråga. Varför dög inte inlägget om det är så att ni vill ha en öppen dialog inom pingst?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar