måndag 30 januari 2012

Börja med mig

Gud sänd en väckelse över vårt land och börja med mig!

Å vad den bönen är svår att be!

Ibland ber vi för våra "ovänner" och tänker oss hur Gud ska ta itu med deras problem. Ibland ber vi för enormt stora frågor. Och ibland ber vi för våra nära och kära och våra personliga böneämnen.

Ingenting av detta är fel! Men Gud vill ju få tid med oss var och en. Börja med mig! Berätta för mig vad jag ska avskilja mig från. Berätta för mig vem som behöver mig mest. Berätta för mig att du älskar mig så. Berätta allt detta för mig när jag söker dig Herre.

Bön: Jag tackar dig Jesus att du dog för mig. Jag tackar dig Jesus att du sände din ande att trösta, leda och upplysa mig. Tack för att du leder mina steg så att jag inte snubblar. 


http://www.youtube.com/watch?v=69bUCflIOxM&feature=share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar