tisdag 24 januari 2012

Micael fick mig att drömma

Micael Grenholm, http://helapingsten.wordpress.com/2012/01/24/sex-myter-om-egendomsgemenskap/#comment-3497, församlingen Mosaik i Uppsala, triggade igång en gammal dröm jag haft i minst 20 år och som aldrig blivit verklighet.

Det närmaste den drömmen jag varit, var 1991-1993 när jag arbetade på Lp-verksamhetens familjevårdsanläggning i Hällnäs, Västerbotten län. Denna stora vackra anläggning byggdes om till ett familjehem, där missbrukare och deras anhöriga kunde rehabiliteras. Anläggningen hade dagis, fritids, dagverksamhet, snickeri med mycket mera. Redan på den tiden tänkte jag alltid - Varför dessa gränser? -Varför denna anpassning? Det finns många fler grupper som behöver bo så här. (läs gärna även Micaels inlägg om egendomsgemenskap och mitt svar där). Återkommer...vid tillfälle...:).God bless us!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar