torsdag 19 januari 2012

Kärleken till dig som "inte tror på ett ord"

Om du läst mitt inlägg nedan och reagerat på uppdelningen av personer i sådana som (1) inte tror ett ord, (2) tror kanske, kanske inte, och (3) dig som tror och är medveten om skeendet, så kan du ju reagera på att jag bara har "trösteord" att säga till grupp 2 och 3. Du kanske tänker att är Jesus lika kärlekslös som det där inlägget ger uttryck för då kan jag ju aldrig komma till tro.

Men min vän av grupp 1, du som inte tror ett ord. För det första är det mycket osannolikt att du skulle söka dig till och läsa ett inlägg av det här slaget, och dessutom är min blogg ganska ny så antalet besökare är inte så högt än heller, men skulle du nu finnas här som har läst och reagerat, så vill jag säga att Gud älskar och bryr sig om dig allra mest.

Min tanke med att inte argumentera om det här ämnet med dig var att det är inte det första intresseområdet man vanligtvis får/har som nykristen eller nyfiken. Skulle just du vara undantaget, så lyssna, och känn dig som grupp 2...:). Och är du här som tycker att det här pratet är medeltid, ovederhäftigt och helt gripet i luften, då föreslår jag en annan ingång till kristen tro, om du skulle vilja "smaka och se att Gud är god". Smörgåsbordet är stort och fullt med goda rätter. Det finns något för alla och ju mer man smakat så vågar man ännu en rätt och sen kan man komma till tro eller anmäla sig till Alpha-kurs eller liknande.

Gud är helt igenom god, inget mörker och ingen ondska finns i honom. Detta med Anti-krists rike och hur det ska uppstå finns beskrivet i Uppenbarelseboken.

1 kommentar:

  1. Per-Arne undervisar med klarhet och skärpa,precis som sin far gjorde!!!...Kram!!!

    SvaraRadera