onsdag 28 mars 2012

Gemenskapens pris, ytlighet

Vad är det viktiga, det som vi ska ägna vår tid till?

Ska vi ägna tiden till olika intressen? Mode, kläder, outfits, hårfärger, naglar, smycken, skor, shopping? Eller bilar, båtar, husvagnar, ägodelar? Eller möjligen heminredning, kuddar, gardiner, tyger, färger och porslin? Eller fotografering, målning, skulpturering, träsnideri, vävning, slöjd, stickning, sömnad, byggnationer?

Jag skulle kunna fortsätta listan och göra den mycket lång. Mycket av det som står på listan kan välsignas och användas i Guds tjänst, men om man gör detta i stället för det som Gud lägger på hjärtat, det är då det blir fel.

Vi som totalvägrade att betala priset för gemenskap i de sammanhang vi har tillhört gjorde det för att priset var för högt. Priset var alldeles för högt. Det skulle ha kostat allt. Betalningen som krävdes var ytlighet och om man inte är villig att betala det priset passar man inte alls in. ModeJesus, HårJesus, HeminredningsJesus, slöjdJesus, SportJesus. Jesus kan du verkligen passa in i allt detta? Känner du igen din lära?

Jag är tacksam över att jag äntligen fattat ett beslut. Jag har fattat ett beslut! Att inte betala det priset. Priset av ytlighet för att komma in i gemenskap. Jag har också gått ut ur världskyrkan och har numera inga församlingsbindningar på papper. Jag ber om Jesu Kristi blods beskydd och om att få vara delaktig i det himmelska tempel där han själv blev ratad av byggningsmästarna. Jag ber om att få vara en levande sten i det himmelska tempel som inte byggs av människohänder. Och jag prisar och tackar dig du min Herre och Gud för att du ger mig syskon och gemenskap i ditt tempel. Och vi ska bo i Herrens hus evinnerligen! I vår Herre Jesu Kristi Namn!



2 kommentarer:

  1. Välkommen ut, "utanför lägret"!!!,Ha,haha...Herren välsigne dig och ha en fin Onsdag!!!...KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Marguerite! :) Nu är det bara framåt som gäller!

    SvaraRadera