söndag 11 oktober 2020

Vovvepost

 Några ord från hundar man möter:


Vovve 1: Jag är ledsen. Matte är ledsen. Hon ser mig inte. Hon orkar inte göra mig glad och jag kan inte göra henne glad.


Vovve 2: Jag är snygg, snygg, snygg. Pälsen glänser och jag går precis rätt, så som man ska. Jo...jag vet att ni tittar, men jag har lärt mig att låtsas som om jag inte ser.


Vovve 3: Ser du mig, jag ser dig. Vill du hälsa på mig? Min husse vill ha kompisar. Märker du att han är med? Jag kollar och kollar, vem blir vår kompis?


Vovve 4: Just nu sitter jag i mattes knä. Det går an. Men ofta står jag på bordet där jag verkligen är i centrum. Min matte fattar inte mycket. Tyvärr får jag tänka för oss båda.


Vovve 5: Jag är stark och lite rädd. Lite arg faktiskt. Min husse är ännu räddare. Faktiskt lite arg också. Han håller mig i så långt koppel. Kan aldrig fatta vad han vill. 


Vovve 6: Jaså...du tycker jag är fin. Matte, ska vi bry oss? Jag och du har ju varann, behöver vi prata med nån verkligen? 


Vovve 7: Jag är så trött. Samma väg. Husse går så sakta. Aldrig nåt kul. Aldrig, aldrig nåt kul. Men förresten jag är gammal. Jag får finna mig i det. 


Träffar du några hundar när du är ute? Brukar de säga  något till dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar