lördag 7 juli 2012

Jesus, du är min styrka!

Det var ett tag sedan jag skrev något här inne på min blogg.

Idag vill jag hylla Herren. Det ska vi göra varje dag. Herren är alltings upphov och skapare och han är alla goda gåvors givare!! Vi ska älska givaren och inte gåvorna i första hand, men visst är det lättare med lovsång när vi med våra ögon ser bönerna besvaras. När vi ser, känner och upplever att Herren tar hand om oss, att han har omsorg, att han tröstar, hjälper och bär.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=VFjbCA4RLJY

Lyssna noga på denna kända lovsång, gärna flera gånger. Tänk på innehållet. Tänk också på att Herren vill bo i ett tempel som inte ska delas med avgudar av något slag.

Bön: Jesus du är min sköld och min styrka. Jag vill att du ska bli upphöjd i vårt land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar